کرپ مرغ و پنیر و سبزیجات

طرز تهیه انواع غذاها، سالادها، نوشیدنی ها، دسرها و غیره!

این وبلاگ سعی دارد که در عرصه آشپزی اطلاعاتی را به شما ارائه دهد

کرپ مرغ و پنیر و سبزیجات

مواد لازم :

سینه مرغ پخته 1 عدد .  قارچ 2 پیمانه . پنیر پیتزا رنده شده 1 پیمانه

فلفل دلمه ای نصف پیمانه . رب گوجه  2 قاشق غذاخوری . ذرت پخته  نصف پیمانه

پیاز 1 عدد . ریحان وجعفری به مقدار لازم . نمک.فلفل.روغن زیتون به مقدار لازم

 

مواد لازم برای خمیر کرپ

 

آب مرغ 1 پیمانه  .  آرد 1 پیمانه  .  شیر 1/5 پیمانه  .  تخم مرغ  3 عدد

 

طرز تهیه کرپ : ابتدا در تابه به مقداری روغن بریزید و پیازها خرد شده را در آن تفت دهید ، فلفل دلمه ای را نگینی خرد کنید و به همراه گوشت مرغ پخته و ریش ریش شده و نمک و فلفل به پیازها اضافه کرده و دوباره تفت دهید.

 

قارچ ها را ورقه ورقه کرده وبه مواد بالا اضافه کنید سپس گوجه های خرد شده ،  ذرت و کمی ریحان و جعفری ریز کرده بریزید و پس از اینکه اب مواد کشیده شد و خوب تفت خوردند زیر حرارت را خاموش کنید و پنیر پیتزای رنده شده را درون مواد بریزید و خوب مخلوط کنید.

 

کرپ سبزیجات

 

 طرز تهیه خمیر نان کرپ : در ظرفی تخم مرغ ها را بشکنید و خوب بهم بزنید سپس شیر را اضافه کرده و پس از مخلوط کردن به تدریج آرد را اضافه کنید تا مایه صاف و رقیقی بدست آید.

 

در تابه نچسبی با یک فنجان مقداری از مایه خمیر اماده را بگیرید و کمی درون تابه ای که قبلا کف آنرا چرب کرده اید بریزید و تابه را تکان دهید تا تمام سطح آن  بصورت لایه ای نازک با مایه پوشانده شود ، کمی که گذشت کرپ را برگردانید تا دو طرف آن پخته شود.

 

کرپ سبزیجات

 

درون هر نان کرپ مقداری از مایه اماده شده مرغ و پنیر قرار دهید و تا کنید ( مانند لقمه نان و پنیر ) ، پس از اماده سازی مواد را درون سینی فری که چرب کرده اید بچینید سپس داخل فر قرار دهید تا پنیر آب شود ، کرپ های اماده را درون ظرف بگذارید و روی ان ها را با جعفری خرد شده تزیین کنید ، این غذا باید داغ سرو شود.

 

نکته ها : در صورتی که نمیخواهید از فر استفاده کنید باید پس از ریختن پنیرها باز هم مواد را حرارت دهید تا پنیر ها اب شوند سپس درون نان ها گذاشته و سرو کنید.

 

از 1 حبه سیر خرد شده هم میتوانید برای مواد داخل کرپ استفاده کنید ، به جای گوشت مرغ از گوشت چرخ کرده یا سویا نیز میتوانید استفاده کنید ، همچنین بجای ذرت میتوانید از نخهود فرنگی نیز استفاده کنید.

 

منبع:http://irancook.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 26 اسفند 1391برچسب:,

] [ 8:17 ] [ S.T.M ]

[ ]